19 FC Seminar Sel Exaktinomeno

1η Ανακοίνωση

Αιτήσεις

2η Ανακοίνωση Συγκρότηση τμημάτων

Σας ανακοινώνουμε την πραγματοποίηση του δεύτερου κύκλου του Εξακτινωμένου Προαιρετικού-Εθελοντικού-Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με θέμα "Τεχνολογικά υποστηριζόμενη Ανεστραμμένη Τάξη", Μάιος-Ιούνιος 2018. Στην 2η ανακοίνωση του πρώτου κύκλου του σεμιναρίου και λόγω του ότι στη Ζάκυνθο δεν ικανοποιήθηκαν όλα τα αιτήματα εκπαιδευτικών στον πρώτο κύκλο του προγράμματος, το ΠΕΚ Πάτρας θα επαναλάβει το σεμινάριο για την περιοχή της Ζακύνθου στο χρονικό διάστημα από 9 Μαΐου έως 13 Ιουνίου σχηματίζοντας ένα (1) τμήμα μέχρι 16 εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης.

Αναλόγως, θα δημιουργηθούν μέχρι δύο (2) τμήματα στην Πάτρα, ένα (1) στον Πύργο και (1) έναστο Αγρίνιο, με μέχρι 16 εκπαιδευτικούςΠ/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης στο καθένα, ανάλογα και με το ενδιαφέρον από πλευράς αιτήσεων.

Η «Ανεστραμμένη Τάξη» (FlippedClassroom) είναι ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας, το οποίο με την υποστήριξη της τεχνολογίας μεταφέρει την «παράδοση» - μελέτη της θεωρίας από το μαθητή στο σπίτι (κυρίως μέσω διαδραστικών βιντεομαθημάτων) και την εξάσκησή του για διερεύνηση, ανακάλυψη, εμπέδωση – εμβάθυνση γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων στο σχολείο, δίνοντας χρόνο και χώρο πραγματοποίησης περισσότερων ομαδο-συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων, διαφοροποιημένης αλλά και εξατομικευμένης διδασκαλίας.

Το σεμινάριο σχεδιάζεται να έχει διάρκεια τριάντα έξι (36) διδακτικές ώρες, (16 δια ζώσης και 20 εξ αποστάσεως), για Εκπαιδευτικούς Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης. Φορέας υλοποίησης του σεμιναρίου θαείναι το ΠΕΚ Πάτρας. Υπεύθυνοι σχεδιασμού του προγράμματος θα είναι ο Δρ. Σπυρίδων Παπαδάκης (Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ19, Διευθυντής του Π.Ε.Κ. Πατρών), ο MSc Νικόλαος Μακροδήμος (εκπαιδευτικός ΠΕ70, 50 Δ.Σ. Πατρών) και η Δρ. Αγγελική Γαριού (εκπαιδευτικός ΠΕ04, Δ/ντρια 15ου Γυμνασίου Πατρών). Επιμορφωτές θα είναι οι συνάδελφοι που επιμορφώθηκαν ως επιμορφωτές στον πρώτο κύκλο του σεμιναρίου από το ΠΕΚ Πάτρας.

Ενότητες

Αντικείμενο εκπαίδευσης

Ώρες ΟΣΣ / Μελέτης/ΤΕ

1η Ενότητα

8 έως 10 Μαΐου (ανάλογα το τμήμα) 2018

Δια ζώσης

Δια ζώσης: Εναρκτήρια Συνάντηση - Αλληλογνωριμία – Στοχοθεσία - Εκπαιδευτικό συμβόλαιο – Εισαγωγή στο LAMS

Κατ’ οίκον: Μάθημα 1 για το LAMS – Βίντεο «Ανεστραμμένη τάξη» – Βίντεο «Πώς συγγράφω μια απλή ακολουθία στο LAMS»

1η Εργασία: Επιλογή μαθήματος για Ανεστραμμένη τάξη, αναζήτηση κατάλληλου βίντεο, συγγραφή ερωτήσεων για το βίντεο, δημιουργία «Ακολουθίας 1» με το βίντεο και τις ερωτήσεις.

Δια ζώσης    

4 ώρες

Ατομική Μελέτη - Εργασία
4 ώρες  

2η Ενότητα

15 έως 17 Μαΐου (ανάλογα το τμήμα) 2018

Δια ζώσης

Δια ζώσης: Συζήτηση για το βίντεο «Ανεστραμμένη τάξη» - Επίλυση αποριών – Σχολιασμός 1ης Εργασίας – Επίδειξη εποπτείας στο LAMS

Κατ’ οίκον: Βίντεο «Εποπτεία στο LAMS» - Βίντεο «Παραδείγματα Ανεστραμμένης τάξης»

2η Εργασία: Συμπλήρωση της «Ακολουθίας 1» με δραστηριότητες για μέσα στην τάξη, μετονομασία της σε «Ακολουθία 2»

Δια ζώσης  

4 ώρες

Ατομική Μελέτη - Εργασία
4 ώρες  

3η Ενότητα

21-27 Μαΐου (ανάλογα το τμήμα) 2018

Ασύγχρονη Εξ Αποστάσεως

Κατ’ οίκον: Ανάθεση της «Ακολουθίας 2» στους άλλους επιμορφούμενους – Εποπτεία της «Ακολουθίας 2» - Προετοιμασία για υλοποίηση στην τάξη

3η Εργασία: Συμπλήρωση της «Ακολουθίας 2» με σκοπό και στόχους, χρονοδιάγραμμα δραστηριοτήτων και φόρμα αξιολόγησης. Μετονομασία της σε «Ακολουθία 3»

Ατομική Μελέτη - Εργασία
4 ώρες

4η Ενότητα

29 έως 31 Μαΐου (ανάλογα το τμήμα) 2018

Δια ζώσης

Δια ζώσης: Συζήτηση για τη μέχρι τώρα πορεία του σεμιναρίου - Επίλυση αποριών – Σχολιασμός 3ης Εργασίας – Εισαγωγή στο Edpuzzle

Κατ’ οίκον: Βίντεο «Επεξεργασία βίντεο στο Edpuzzle» - Βίντεο «Δημιουργία τάξης και Εποπτεία στο Edpuzzle»

4η Εργασία: Δημιουργία διαδραστικού βίντεο στο Edpuzzle

Δια ζώσης  

4 ώρες

Ατομική Μελέτη - Εργασία
4 ώρες  

5η Ενότητα

04-10 Ιουνίου 2018

Ασύγχρονη Εξ Αποστάσεως

Στην τάξη: Υλοποίηση μαθήματος Ανεστραμμένης τάξης

Κατ’ οίκον: Εγγραφή στις Ελληνικές κοινότητες Lams και Ανεστραμμένης τάξης του ΠΣΔ – Εγγραφή στην Παγκόσμια Κοινότητα Lams – Υποβολή «Ακολουθίας 3» στο Αποθετήριο, Εφαρμογή στη διδακτική πράξη – Ολοκλήρωση Εργασιών

5η Εργασία: Αξιολόγηση του μαθήματος Ανεστραμμένης τάξης από τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό

Ατομική Μελέτη - Εργασία
4 ώρες  

6η Ενότητα

12 έως 14 Ιουνίου (ανάλογα το τμήμα) 2018

Δια ζώσης

Δια ζώσης: Συζήτηση για την εφαρμογή του μοντέλου στην τάξη – Ενημέρωση - επίδειξη άλλων τεχνολογικών εργαλείων – υπηρεσιών υποστήριξης (π.χ. Screencast-o-maticEdmodoκ.α.) Παραλαβή βεβαιώσεων

Κατ’ οίκον: Αξιολόγηση του σεμιναρίου

Δια ζώσης  

4 ώρες

Σύνολο ωρών

36

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι επιμορφούμενοι θα είναι ικανοί να:

α) επιχειρηματολογούν για τα πλεονεκτήματα και τις απαιτήσεις του μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης και να το συγκρίνουν με την παραδοσιακή διδασκαλία

β) σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν με επιτυχία την Ανεστραμμένη τάξη, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με την υποστήριξη προηγμένων Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης (LAMS, EDmodo κ.α.), Διαδικτυακών Υπηρεσιών (EDpuzzle, κ.α.) και Εργαλείων Λογισμικού (screencast-o-matic κ.α.)

γ) επιλέγουν, τροποποιούν και δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό για την εφαρμογή του μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης στη διδακτική πράξη.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου και τη χορήγηση βεβαίωσης επιτυχούς συμμετοχής, κάθε επιμορφούμενος/η θα πρέπει:

α) να είναι παρών/ούσα στις δια ζώσης συναντήσεις (εάν υπάρξει ανάγκη μπορεί να γίνει μία αιτιολογημένη απουσία ή καθυστερημένη προσέλευση ή πρόωρη αποχώρηση), β) να πραγματοποιήσει επιτυχώςόλες τις ασκήσεις του σεμιναρίου, γ) να παραδώσει μία ολοκληρωμένη εργασία – σχέδιο μαθήματος για την Ανεστραμμένη τάξη.

Όσοι ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε το σεμινάριο, πρέπει να συμπληρώσετε την ηλεκτρονική αίτηση μέχρι Πέμπτη 03-05-2018, ώρα 15:00.

Στην περίπτωση που οι αιτήσεις σε κάποια τμήματα θα είναι περισσότερες, η επιλογή των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών θα γίνει με δημόσια κλήρωση στα γραφεία του ΠΕΚ Πάτρας και θα ενημερωθείτε για τα αποτελέσματα από τον ιστότοπο του ΠΕΚ Πάτρας, αλλά και στα προσωπικά σας e-mail.

Το σεμινάριο διοργανώνεται εξ ολοκλήρου σε εθελοντική βάση τόσο για τους επιμορφωτές όσο και για   τους επιμορφούμενους από το ΠΕΚ Πάτρας.

Οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθούν χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.